Читання мовчки 3 клас
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ №2
3 клас
Прочитай текст
Загублені рукавички
Товаришів у мене багато —
у школі, в нашому класі й у
сусідніх дворах. Але найбільше дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією партою.
Яка в нас дружба — судіть з такої пригоди.
Коли похолодало й випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички, м'якенькі й теплі-теплі.
Я теж захотів такі самі. Мама купила й мені.
Одного разу на великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру, забігли в
клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря — правої.
Наступної перерви майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не знайшли.
—Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти....
—І
мене лаятимуть.... — журився я.
Після того вже й учителів мало слухали на уроках. Усе думали про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
"А що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я.
—У нього ж права, в мене — ліва. Якраз і буде пара!.."
Авжеж, так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не дізнаються, що він загубив, і не лаятимуть. Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..
Так і зробив. Наприкінці
останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів
ранець, глибоко, на саме дно.
Однак вийшло непередбачене,
довелося самому дивуватися.
Коли я вдома виклав
на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену вовняну
рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже не раз було,
бо вони однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на зошити. Ні,
зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка?
Адже я добре пам'ятаю, що засовував її не у свій, а в Ігорів.
Стривай,
стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно... виявляється, Ігор теж хотів
мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от комедія!..
Хапаю рукавичку
й мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю
зелену вовняну рукавичку, а в нього у руці така
ж...
(За Борисом Комаром)
Виконай завдання
І. Вибери правильну
відповідь
1.У
якому реченні описано пригоду, що сталася з персонажами твору?
А "Ми живемо
в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо
за однією партою".
Б "Як
подзвонили на урок, припинили гру, забігли в клас,
глянули — а в
нас обох немає по рукавичці".
В "Усе думали
про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де
вони поділися".
2. Яку
з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
А справжні друзі
завжди готові прийти на допомогу
Б справжні друзі вміють слухати
В справжні друзі
ніколи не змагаються
3. Обери
рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між хлопцями.
А "Ігор теж
хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку"
Б "Стривай,
стривай, рукавичка ж із правої руки!"
В "Після того
вже й учителів мало слухали на уроках"
4. Яке
прислів'я найточніше виражає основну думку твору?
А Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду
каже
Б Друзі пізнаються
в біді
В Дружба та
братство — найбільше багатство
ІІ. Встанови послідовність
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
5. Розташуй
пункти плану в правильній послідовності.
А Пошуки
рукавичок.
Б Як виручити
друга?
В Купили
рукавички.
Г Що знайшли
хлопці в своїх ранцях?
Ґ Зустріч хлопців
на сходовому майданчику.
Д Загубили по
рукавичці.
ІІІ. Дай розгорнуту відповідь
6. Чому
учні всього класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ №2
Прочитай текст
Велосипед для Катрусі
Тієї осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був — великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки казали. А по своїй волі
катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.
Що й казати, Катруська
просто марила цією покупкою.
А тут уже наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного велосипедика. Ох і щаслива
була дівчинка — її мрія здійснилася!
Та тут нагодився братик
і геть зіпсував настрій сестрі:
— Малече, ти спочатку
навчися їздити на ньому!
— Синку, не ображай сестру, вона навчиться,
обов'язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо вчитися!
Вони вийшли з квартири.
Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння,
яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула
ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — своєму, власному,
а зараз поїду.
Як тільки тато відпустив
велосипед, Катруська скрутила кермо і наїхала
пряменько на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там
скарлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала
очима.
— Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика,
а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, — тихо промовила Катруся.
За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці
й здирала лікті та коліна, доки не навчилася
тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися на бік. Словом, доки
не навчилася їздити сама без підтримки.
З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі,
й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила
себе від щастя відтоді, як їй купили велосипед.
Та якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда — врізався в дерево.
— Не переживай!
На моєму їздитимеш — поділимося якось.
Денис аж очі витріщив на сестру від подиву. Але відразу йому стало соромно, що от він колись
не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді,
а тут вона так просто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що кращого друга,
ніж його маленька сестра, у нього немає.
(За Дариною Мурмуєнко)
І. Вибери правильну
відповідь
1.У
якому реченні описано головну подію, що сталася з Катрусею?
А "Катруська
просто марила цією покупкою".
Б "Малече, ти
спочатку навчися їздити на ньому!"
В "Тієї осені
Катрусі купили велосипед".
2.Яку
з ознак справжньої дружби демонструє героїня твору?
А справжні друзі
завжди раді вашим успіхам
Б справжні друзі
завжди готові прийти на допомогу
В справжні друзі
не нав'язливі
3.Обери рядок, у якому записано речення, що допомагає
краще уявити стосунки між героями твору.
А "Не
переживай! На моєму їздитимеш — поділимося якось"
Б "За день
велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати"
В "Денис аж
очі витріщив на сестру від подиву"
4. Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?
А Без біди друга
не пізнаєш
Б Людина без
друзів — мов дерево без коріння
В Вірний приятель
— то найбільший скарб
ІІ. Встанови послідовність
5.Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
А Перший виїзд
Катрусі на велосипеді.
Б Здійснилася мрія
Катрусі.
В Пригода з
Денисом.
Г Зміна ставлення
Дениса до сестри.
Ґ Чому зіпсувався
настрій у Катрусі?
Д Катруся
навчилася їздити на велосипеді.
ІІІ. Дай розгорнуту
відповідь
6. Чому Денис змінив ставлення до сестри?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дякую за Вашу роботу!
ВідповістиВидалити