Читання мовчки 3 клас

КОНТРОЛЬНА РОБОТА
 З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ №2
3 клас
Прочитай текст

Загублені рукавички

Товаришів у мене багато у школі, в нашому класі й у сусідніх дворах. Але найбільше дружу з Ігорем. Ми  живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією партою.
Яка в нас дружба судіть з такої пригоди.
Коли похолодало й випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички, м'якенькі й теплі-теплі.
Я теж захотів такі самі. Мама купила й мені.
Одного разу на великій перерві ми кидалися сніж­ками. Як подзвонили на урок, припинили гру, забігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря правої.
Наступної перерви майже всім класом шукали. Пе­рерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не знайшли.
Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти....
І мене лаятимуть.... — журився я.
Після того вже й учителів мало слухали на уроках. Усе думали про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
"А що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. —У нього ж права, в мене — ліва. Якраз і буде пара!.."
Авжеж, так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не дізна­ються, що він загубив, і не лаятимуть. Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..
Так і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець, глибоко, на саме дно.
Однак вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену вов­няну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем пе­реплутали ранці. Таке вже не раз було, бо вони одна­кові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам'ятаю, що засовував її не у свій, а в Ігорів.
Стривай, стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно... виявляється, Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от комедія!..
Хапаю рукавичку й мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю зелену вовняну рукавичку, а в нього у руці така ж...

(За Борисом Комаром)
Виконай завдання

І. Вибери правильну відповідь

1.У якому реченні описано пригоду, що сталася з персонажами твору?


А  "Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо
за однією партою".
Б  "Як подзвонили на урок, припинили гру, забігли в клас, глянули — а в
нас обох немає по рукавичці".
В  "Усе думали про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де
вони поділися".


2. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?


А    справжні друзі завжди готові прийти на допо­могу
Б    справжні друзі вміють слухати
В    справжні друзі ніколи не змагаються


3. Обери рядок, у якому записано речення, що допо­магає краще уявити стосунки між хлопцями.


А  "Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку"
Б  "Стривай, стривай, рукавичка ж із правої руки!"
В  "Після того вже й учителів мало слухали на уро­ках"

4. Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?


А  Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже
Б  Друзі пізнаються в біді
В  Дружба та братство — найбільше багатство


ІІ. Встанови послідов­ність


1

2

3

4

5

6

5. Розташуй пункти плану в правильній послі­довності.

А  Пошуки рукавичок.
Б  Як виручити друга?
В  Купили рукавички.
Г  Що знайшли хлопці в своїх ранцях?
Ґ  Зустріч хлопців на сходовому май­данчику.
Д  Загубили по рукавичці.

ІІІ. Дай розгорнуту відповідь

6. Чому учні всього класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


КОНТРОЛЬНА РОБОТА
 З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ №2

Прочитай текст

Велосипед для Катрусі

Тієї осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був — великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки ка­зали. А по своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.
Що й казати, Катруська просто марила цією покупкою.
А тут уже наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного велосипедика. Ох і щаслива була дівчинка — її мрія здійснилася!
Та тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:
Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!
Синку, не ображай сестру, вона навчиться, обо­в'язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо вчитися!
Вони вийшли з квартири. Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — сво­єму, власному, а зараз поїду.
Як тільки тато відпустив велосипед, Катруська скру­тила кермо і наїхала пряменько на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там ­скарлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала очима.
—  Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика, а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, — тихо промовила Катруся.
За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у пра­вильному напрямку і не перехилятися на бік. Словом, доки не навчилася їздити сама без підтримки.
З того великого дня вона майже не злізала зі свого за­лізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від щастя відтоді, як їй купили велосипед.
Та якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда — врізався в дерево.
—  Не переживай! На моєму їздитимеш — поділимося якось.
Денис аж очі витріщив на сестру від подиву. Але від­разу йому стало соромно, що от він колись не хотів ка­тати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так про­сто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає.
(За Дариною Мурмуєнко)

Виконай завдання


І. Вибери правильну відповідь


1.У якому реченні описано головну подію, що ста­лася з Катрусею?


А  "Катруська просто марила цією покупкою".
Б  "Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!"
В  "Тієї осені Катрусі купили велосипед".


2.Яку з ознак справжньої дружби демонструє геро­їня твору?


А  справжні друзі завжди раді вашим успіхам
Б  справжні друзі завжди готові прийти на допо­могу
В  справжні друзі не нав'язливі


3.Обери рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між героями твору.

А  "Не переживай! На моєму їздитимеш — поді­лимося якось"
Б  "За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати"
В  "Денис аж очі витріщив на сестру від подиву"

4. Яке прислів'я найточніше виражає основну думку твору?

А  Без біди друга не пізнаєш
Б  Людина без друзів — мов дерево без коріння
В  Вірний приятель — то найбільший скарб

ІІ. Встанови послі­довність

5.Розташуй пункти плану твору в правильній послі­довності.

1

2

3

4

5

6

А  Перший виїзд Катрусі на велосипеді.
Б  Здійснилася мрія Катрусі.
В  Пригода з Денисом.
Г  Зміна ставлення Дениса до сестри.
Ґ  Чому зіпсувався настрій у Катрусі?
Д  Катруся навчилася їздити на вело­сипеді.


ІІІ. Дай розгорнуту відповідь

6.  Чому Денис змінив ставлення до сестри?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

3 клас Перевірка мовних знань і вмінь з теми "Текст. Речення"

3 клас Робота з літературним твором