3 клас Робота з літературним твором

Робота з літературним твором (1 варіант)
Добре слово 
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
          Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
          Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
         - Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
         Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
         - Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця.
Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
           Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
           - Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
(266 слів)                                                                 Василь Сухомлинський
∆  Обери і познач правильну відповідь (1-5 завдання)
1.    У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?
А  Світ дитинства в поезії та прозі
Б   Світ моєї країни
В   Моя сім’я, моя родина
2.    До якого жанру належить прочитаний твір?
А   казка
Б   оповідання
В   вірш
3.    Що трапилося з маленькою Олею?
А  захворіла
Б  пішла до школи
В  пішла до дитячого садочка
4.    Що радили родичі?
А  більше читати
Б  більше спати
В  добре харчуватися
5.    Хто допоміг Олі одужати?
А  дідусь Опанас
Б  прабабуся Надія
В  Олині тітки
6.    Запиши, чого не вистачало Олі. ___________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
7.    Установи послідовність подій у творі. Упиши відповідні числа.
У хату увійшла прабабуся Олі – столітня Надія.
В однієї жінки була маленька донька Оля.
До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі.
Але нічого не допомагало – дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
8.    Запиши головну думку твору.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Робота з літературним твором (2 варіант)
Хитра квітка
Ходить дівчинка по лісі кожній гарній квіточці вклоняється. Вже чималий букет назбирала.
        Квіти хоч і непоказні, зате духмяні — всі лісові пахощі в них.
        А сонце все нижче й нижче до обрію хилиться, скоро й день кінчиться, час додому вертати.
        Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується. Два широких листочки, мов зелені долоньки, обхопили високе стебельце з білою китичкою дрібненьких квіточок.
       Нахилилась до неї дівчинка.
       — Пхи. Ти зовсім не пахнеш. І не розпуклась як слід. Навіщо мені така! Ось коли по-справжньому розквітнеш, наберешся лісових пахощів, тоді я тебе і візьму.
       — Добре, приходь пізніше до мене,— відповіла квітка.— Чуєш? Пізніше. Тоді і дізнаєшся, як я гарно пахну. А даремно не ображай.
       Прийшла дівчинка наступного дня до квітки. А та не хоче розпукуватись. І красу свою пелюстками пригорнула, наче сховала від людського ока.
       — Хіба рано я прийшла? — зітхнула дівчинка.
       — Рано, рано. Пізніше треба. Тоді я й розкрию свої пелюстки і запахну на весь ліс.
«Гаразд, почекаю ще трохи», — зітхнула дівчинка.
       От і почала ходити дівчинка до квітки, а та й не думає розтуляти свої пелюстки.
       — І довго ти дражнитимешся? — якось запитала її дівчинка.
       Квітка злегка хитнула широкими листочками, сонно звела білу китичку.
       — Я ж тобі кажу: пізніше приходь.
       — Он яка ти! — невдоволено мовила дівчинка.— Що ж, зачекаю ще трохи.
Прийшла до неї наступного дня, а квітка вже поблякла, засихати почала.
       — Як же тобі не соромно обманювати, люба квіточко?
       — Я тебе не обманювала, дівчинко.
       — Хіба ж не ти мені казала: «Приходь пізніше! Приходь пізніше!» Я й чекала, приходила. А ти…
       — Ти приходила до мене вдень, коли я сплю. А я розтуляю пелюстки і пахну поночі,— перебила її квітка.— Тому я й казала, щоб ти приходила пізніше.
       — Так он хто ти! Тепер я тебе впізнала,— сказала дівчинка.— Ти —любка, нічна фіалка. Хитра квітка.
       — Даремно ти мене ображаєш,— прошепотіла квітка.— Хіба я винна, що така вродилась? Іди, не заважай мені спати, дівчинко. (308 слів)                  
Олег Буцень
Обери і познач правильну відповідь (1 – 5 запитання)
1.    У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?
А  Світ дитинства в поезії та прозі
Б   Світ моєї країни
В   Моя сім’я, моя родина
2.    До якого жанру належить прочитаний твір?
А  казка
Б  оповідання
В  вірш

3.    Що робила дівчинка в лісі?
А  збирала гриби
Б  збирала букет квітів
В  збирала суниці

4.    Що означають слова «приходь пізніше»?
А  зранку
Б  удень
В  уночі

5.    Яку назву мала квіточка?
А  кульбабка
Б  троянда
В  нічна фіалка

6.    Запиши, чи дійсно вітка обманювала дівчинку.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7.    Установи послідовність подій у творі. Упиши відповідні числа.
Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується.
Іди, не заважай мені спати, дівчинко.
Прийшла дівчинка наступного дня до квітки.
Ходить дівчинка по лісі, кожній гарній квіточці вклоняється.

8.    Добери й запиши свій заголовок до прочитаного твору.
______________________________________________________________________________________________________________________




Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

3 клас Перевірка мовних знань і вмінь з теми "Текст. Речення"

Читання мовчки 3 клас