Стаття 59 Закону України «Про освіту»
Відповідальність батьків за розвиток дитини
1.      Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
2.      На батьків покладається однакова відповідальність за виховання і розвиток дитини.
3.   Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
-  постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-  поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до України, рідної мови, культури, сім'ї, повагу до національних, історичних, культурних цінностей інших народів;
-  сприяти здобуттю дітьми освіти у закладах освіти або забезпечувати домашню освіту в обсязі вимог до її змісту, рівня та обсягу;
-  виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
4.      Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.
Стаття 60
Права батьків
 Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
 вибирати заклад освіти для неповнолітніх дітей;
 обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладах освіти;
 звертатись до органів державного управління освітою з питань навчання, виховання дітей;
 захищати у відповідних державних, судових органах законні інтереси своїх дітей.

            Родина для дитини – це тепле гніздечко, в якому вона почуває себе спокійно і впевнено: вона кохана і захищена. Нам, дорослим, варто пам’ятати, що дитина перш за все людина, яка вступає в новий, цікавий, повний нових вражень і знайомств період свого життя. Тільки від нас, дорослих, залежить на скільки цей період буде для дитини позитивний.


ПОРАДА № 1
Ми, батьки, ніколи не повинні забувати, що дитина вчиться робити ті речі, яким ми її навчаємо:
·         Якщо діти живуть з ворожістю, вони вчаться битися;
·         Якщо діти живуть зі страхом, вони вчаться боятися;
·         Якщо діти живуть з глузуванням, вони вчаться бути боязливими;
·         Якщо діти живуть із заздрістю, вони вчаться розчаруванню;
·         Якщо діти живуть із заохоченням, вони вчаться довірі;
·         Якщо дітей вчать ділитися, вони вчаться бути щедрими;
·         Якщо діти живуть у чесності, вони вчаться бути правдивими;
·         Якщо діти живуть у справедливості, вони вчаться бути справедливими;
·         Якщо діти живуть у доброті та ввічливості, вони вчаться поважати;
·         Якщо діти живуть у дружелюбності, вони вчаться розуміти, що світ прекрасний.
ПОРАДА № 2
Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь і дідусів
·         Крім їжі та одягу мені потрібні душевне тепло, сердечність та Ваша любов.
·         Говоріть до мене серцем і Вашими руками, тому що слова не завжди мені зрозумілі.
·         Не застосовуйте до мене силу. Це привчить мене до думки, що з позиції сили можна все вирішити. Я швидше відгукнусь, коли мене просто поведуть за собою.
·         Не давайте зайвих обіцянок, бо Ви не завжди можете її виконати. Я можу втратити довіру до Вас.
·         Не акцентуйте уваги на моїх «поганих звичках». Це тільки буде надихати мене продовжувати робити те ж саме.
·         Не робіть зауважень у присутності людей. Я більше і краще зрозумію все, коли Ви спокійно поговорите віч-на-віч.
·         Зробіть так, щоб я відчував свою важливість і потрібність, своє місце у планах нашої родини.
·         Зробіть так, щоб я ніколи не боявся втратити Вашу любов.
·         Допоможіть мені зрозуміти різницю між добром і злом, правдою і неправдою.
·         Підтримуйте і заохочуйте мене до праці, навіть тоді, коли я ще роблю сотні помилок.
·         Не карайте мене за невдачі, сам невдача вже є карою для мене. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене – тільки мої вчинки.
·         Коли загадаєте мені зробити це або те, скажіть також – як і чому. Прошу не робіть всього за мене, бо я тоді виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з Вашим очікуванням.
·         Будьте доброзичливими до мене, щоб я навчився відчувати теж саме до інших.
·         Не кажіть, що я співаю, бавлюся чи експерементую «забагато, задовго, зачасто».
·         Будьте терплячі до мого безладдя, я ж бо тільки дитина.
·         Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках учився.
·         Тоді я зможу самостійно приймати рішення в дорослому житті.
·         Я хочу відчувати Вашу любов, хочу, щоб Ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували.
·         Але будьте уважні, щоб Ваша любов не перетворилася в милиці, які будуть заважати мені робити самостійні кроки. Любі мої, я Вас дуже-дуже люблю! Покажіть мені, що Ви мене також.
·          
ПОРАДА № 3
Виконувати правила для батьків
ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ
Відвідування дитиною шкільного закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати ії в родинному колі.
1. Загальні положення.
1.1. Батьки або особи, які їх замінюють (далі -батьки), є учасниками освітнього процесу в ЗНЗ
Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, за збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.
2. Права батьків.
2.1 Батьки мають право:
·         вибирати шкільні заклади та форми отримання освіти та виховання для дітей , що не заперечує чинному законодавству;
·         обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ЗНЗ;
·         звертатись до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
·         на пільги на харчування;
·         вносити пропозиції щодо покращення роботи навчального закладу;
·         на додаткові освітні платні послуги та відмовлятись від запропонованих послуг;
·         приймати участь у заходах ЗНЗ
·         брати участь у поліпшенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази ЗНЗ
3.Обов’зки батьків.
3.1.Батьки зобов’язані:
·         виховувати у дитини любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
·         постійно дбати про фізичние здоров’я дитини, її психічний стан, створювати належні умови для розвитку її природних задатків, нахилів та здібностей;
·         поважати гідність дитини;
·         виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком;
·         виконувати режим дня ЗНЗ;
·         приводити дитину добре вимитою, одягненим в чистий одяг (одяг повинен бути зручним, відповідати погодним та сезонним вимогам), підстриженими, з обрізаними нігтями
·         стежити за реальним станом здоров’я дитини;
·         не давати, не одягати дитині зайві предмети, які можуть зашкодити життю та здоров'ю дитини;
·         не приносити продукти харчування, з метою попередження харчових отруєнь, алергічних реакцій у дітей;
·         забезпечувати систематичне відвідування дитиною ЗНЗ;
·         своєчасно повідомляти ЗНЗ про можливість відсутності або хвороби дитини;
·         приводити дитину при наявності довідки від дільничого лікаря або стаціонара з зазначеням діагноза хвороби або причини відсутності. Якщо дитина відсутня три дні і більше - приймається при наявності довідки від лікаря про стан здоров'я;
·         діти, які відсутні 1 місяць з поважних причин (відпустка батьків, лікувально-оздоровча путівка) приймаються з довідкою від лікаря після огляду старшої медичної сестри ЗН
·         дотримуватись правил дорожнього руху;
·         бути прикладом для своїх дітей;
·         відвідувати батьківські збори;
·         виконувати поради - рекомендації працівників закладу щодо виховання та навчання дітей;
·         бути взаємоввічливими, дотримуватись морально-етичних норм у спілкуванні.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

3 клас Перевірка мовних знань і вмінь з теми "Текст. Речення"

3 клас Робота з літературним твором

Читання мовчки 3 клас